Ik heb een merkwaardige vraag, maar misschien kunt u 'm toch serieus nemen: Tijd...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb een merkwaardige vraag, maar misschien kunt u 'm toch serieus nemen: Tijdens winkelen/shoppen heb ik nergens last van, maar zodra ik boekwinkel of bieb binnenkom moet ik vrijwel direct naar het toilet (om mijn ontlasting kwijt te kunnen). Hoe kom ik aan deze drang en hoe kom ik ervan af, want het liefst zou ik openbare toiletten mijden en ook vind ik mijn 'probleem' gewoon lastig, juist omdat ik me graag tussen de boeken begeef!

Antwoord

Ik heb hier geen simpele verklaring voor. Wanneer ik het goed begrijp kun je gewoon bij V&D winkelen, maar krijg je in de bibliotheek een probleem. En daarbij zit je juist graag tussen de boeken. Voordat hier meer over te zeggen valt, zou ik eerst meer willen weten, en willen doorpraten over wat in jouw beleving verschillend is in die twee verschillende situaties. Het lijkt er op dat het toch daar mee te maken heeft, al vind ik deze conclusie eigenlijk al te voorbarig.

Anders gezegd: ga met het verhaal gerust een keer naar de huisarts, wanneer het een probleem van belang voor je is.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

psychologie