Feedback naar mevr. Van Dijk

drs. E.J. (Els) van Dijk / Geen reacties

Vraag

Een punt van feedback naar mevr. Van Dijk n.a.v. haar antwoord van 11-02-2008. Ik vind wel dat u alle verantwoording bij het meisje legt; de jongen is daar altijd zelf bij geweest en heeft drie jaar lang zelf dit toegestaan. Ik ontken de klachten van de jongen niet, maar de verantwoording ligt in de eerste plaats van die drie jaar bij die jongen en niet bij de ander.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste ...,

Eerlijk gezegd begrijp ik je reactie op mijn antwoord van 11/02/08 niet. Er klinkt enige felheid in je opmerking alsof ik de bedoelde jongen als het ware in bescherming neem. In mijn antwoord heb ik het nauwelijks over het meisje gehad, maar wél over zijn houding in de relatie met haar. Hij heeft het zelf toegelaten dat er over zijn grenzen is heengegaan, hij heeft er tot nu toe voor gekozen het in zijn eentje op te lossen, hij is een binnenvetter en kropt de dingen op. En juist dáárover heb ik adviezen gegeven. Ik heb dus helemaal niet de verantwoordelijkheid bij het meisje gelegd - dat zou ook niet gekund hebben aangezien de jongen een vraag stelde over hoe hij in de situatie stond. Hem heb ik dus adviezen gegeven voor hemzelf. ‘k Heb hem zelfs een confronterende vraag gesteld die voor hem lastig en moeilijk te beantwoorden zal zijn.

Als je met deze uitleg in je achterhoofd het antwoord nog eens bekijkt, lees je misschien andere dingen. Wees ervan overtuigd dat ik in mijn reacties altijd constructieve adviezen probeer te geven aan de vragensteller zelf.

Drs. Els J. van Dijk

drs. E.J. (Els) van Dijk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Voormalig directeur Evangelische Hogeschool. Nu begeleiding en advies.