Bijbel over abortus

Ds. B.J. van Vreeswijk / Geen reacties

Vraag

Ik ben voor school bezig met een werkstuk over abortus. In dat werkstuk moet je ook de vraag verwerken: Wat vind de bijbel van abortus? Ik heb gezocht, maar kom eigenlijk geen goede tekst vinden. Weten jullie misschien wat de bijbel zegt over abortus?

Antwoord

J. Douma schrijft in de serie 'Ethisch Kommentaar over Abortus', dat er in de bijbel weinig is te vinden over de behandeling van het onderwerp abortus. Met name noemt hij Exodus 21:22,23. De uitwerking daarvan is vrij breed. Zoek het daarom in dat boekje na om de uitleg en het verdere verband goed te begrijpen.

Ds. B.J. van Vreeswijk

Lees meer artikelen over:

abortus