(...) Later ging het uit en inmiddels heb ik verkering met mijn huidige vriend. ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu verkering met een lieve jongen. Wij zijn beiden tegen geslachtsgemeenschap voor het huwelijk. Maar tijdens een vorige verkering met een andere jongen had ik het toegelaten dat hij mij op een bepaald gebied streelde (ik had toen nog wel onderkleding aan), waardoor ik (tot mijn verbazing) een orgasme kreeg. Ik voelde me daar toen heel schuldig over. Later ging het uit en inmiddels heb ik verkering met mijn huidige vriend. Toch voel ik me nog steeds schuldig als ik eraan denk dat ik toen (van een andere jongen) een orgasme kreeg. Wat moet ik hiermee doen?  Is dit heel erg als dit voor het huwelijk gebeurt? Is dit net zo erg als bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap voor het huwelijk?

Antwoord

Om meteen maar met de deur in huis te vallen. Je hebt geen gemeenschap met de vorige jongen gehad. Het is absoluut niet hetzelfde als het hebben van gemeenschap, temeer daar je schrijft dat je je onderkleding aan had. De een komt al bij strelen tot een orgasme, terwijl een andere vrouw bij seksueel contact nooit en te nimmer tot een orgasme komt. Als je serieus verkering hebt, dan zal het altijd verder gaan dan een zoen. Als het dan uitgaat, is dat altijd vervelend, maar het wordt pas echt moeilijk als er echt seksueel contact heeft plaatsgevonden. Stel dat je dat wel gehad zou hebben, dan zou je maar wat graag willen dat je niet verder was gegaan als dat je nu bent gegaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk