Ik heb alweer geruime tijd verkering, maar de vraag die mij bezig houdt is: voel...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb alweer geruime tijd verkering, maar de vraag die mij bezig houdt is: voel ik nu wel genoeg voor de ander? Kunt u mij praktisch helpen hoe ik hier uit kan komen? Rationeel weet ik dat de basis goed is maar ik ben vaak bang dat ik onvoldoende voel voor de ander.
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Deze vraag is al vaker aan de orde gekomen. Waarschijnlijk ben je van nature zelf een beetje een somber persoon. Dan zal een verkering daar niet zoveel aan veranderen. Je neemt jezelf immers altijd mee in je relatie. Als je van nature zelf nogal somber gestemd bent, dan zul je dat ook in je relatie zijn. Misschien nog niet zo sterk als toen je net verliefd was, maar al gauw keert dat terug tot het uitgangspunt van hoe jouw stemming doorgaans is. En als je dan sombert, dan voel je de verliefdheid tot die ander ook minder, maar dat wil niet zeggen dat het dan niet goed zou zitten. Als je goed met elkaar kunt praten, alles kunt delen, dezelfde interesses hebt, respect voor elkaar hebt, elkaar vertrouwt, het geloof kunt delen, enzv. dan zit het gewoon goed. Dan maak je op een gegeven moment ook de keuze met het verstand dat je voor deze relatie wilt gaan.

Alie Hoek-van Kooten
Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering