Geloven en bekering

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Als je gelooft dan ben je toch eigenlijk ook bekeerd? Want is het zo dat als je zegt dat je wel gelooft en toch onbekeerd bent, je dan alleen met je verstand gelooft en niet met je hart?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De Bijbel noemt altijd geloof en bekering in een adem. Met andere woorden je kunt onmogelijk onbekeerd zijn en toch echt geloven, of je kunt onmogelijk echt ongelovig zijn en toch bekeerd. Doordat de verloren zoon geloofde dat hij tegen zijn vader en de hemel gezondigd had, ging hij zich daarom ook bekeren. Hij kwam tot inkeer, hij keerde zich af van zijn vorige leven en keerde terug naar zijn vader, zo vertelt de Heere Jezus in de gelijkenis. Zo gaan bekering en geloof samen op en moeten we ze ook nooit van elkaar scheiden.

Met vriendelijke groet,
ds. A. J.Schalkoort

Ds. A.J. Schalkoort

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant