Machtsstrijd in de wereld

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Als God tegen de duivel strijd (zie Irak-Amerika) dan moet Amerika toch winnen? Hoe zit dat?

Antwoord

Als God tegen de duivel strijd moet Amerika winnen. Lijkt een logische stelling, maar zo eenvoudig liggen de zaken niet. Want in Irak wonen ook christenen en in Amerika wonen ook mensen die net zijn zoals Saddam Hussein.

Als de Heere zou doen naar onze ongerechtigheden zou heel deze wereld in  brand staan. Het enige wat we kunnen zeggen, althans dat is mijn mening, dat de Heere ook deze oorlog gebruikt om Zijn doel te bereiken. Welk doel, weet ik  niet precies, dat weet niemand. Al zou én iemand in Irak of Amerika tot bekering komen, of dat de Heere bezig is om  de indeling van landen te veranderen of het laten verschijnen of verdwijnen van machthebbers zoals ten tijde van de grote wereldrijken in het Oude Testament. De tijd zal het leren.

Laten wij vooral letten op de tekenen van de tijden: oorlogen en geruchten ervan, horen we Jezus voetstappen en zijn we bereid Hem te ontmoeten?

Vr. gr. Ds. A. J. Schalkoort