Boeken van Puriteinen

Ds. G. van 't Spijker / Geen reacties

Vraag

Ds. G. van 't Spijker heeft het boekje van Guthrie geadviseerd. Dit was een genoegen om te lezen. Kan hij misschien nog een paar boeken adviseren, al dan niet meer verkrijgbaar (Puriteinen) die op deze leest geschoeid zijn?

Antwoord

Ikzelf ben nogal weg van werken van William Perkins en van Richard Sibbes. Die werken zijn in het Engels van 400 jaar geleden geschreven. Als dit geen bezwaar is kan ik je hun geschriften zonder meer aanbevelen. Het is me niet bekend hoeveel van hen vertaald is in het Nederlands.

Dit heb ik onder andere gevonden op internet, het is een werk dat mij erg heeft aangesproken: “Het gekrookte riet en de rokende vlaswiek”, ISBN: 903311786X / 90-331-1786-X. Van Perkins heb ik onder andere gevonden: “Verklaring van de brief aan de Galaten”. Op Marktplaats.nl zag ik dat een boekje van Perkins werd aangeboden: “Hemelse vertroosting.”

Ds. G. van ‘t Spijker

Lees meer artikelen over:

boekenoudvader