Vriend is niet de ware (2)

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven / Geen reacties

Vraag

Ik wil reageren op diegene die haar relatie niet meer zit zitten omdat ze meent dat ze niet meer dan een broer/zus-verhouding met haar vriend heeft. Helaas... ik ben ervaringdeskundige en ben zo wel in het huwelijk gestapt met de hoop dat dit zou veranderen allemaal. Haar verhaal is zo herkenbaar en ik zou zeggen: stoppen meid! Want dit gaat op de lange duur niet goed, zeker als er kinderen komen. Jarenlang heb ik de kar dus echt alleen getrokken, wilde hem veranderen wat niet ging, bemoeide zich niet met ons gezin, deed alleen maar wat zijn interesses had, en zo glijd je weg in een isolement, en een zeer eenzaam bestaan. Ik ging honderd procent voor hem, maar als dat maar van één kant komt trek je het op de lange duur echt niet meer. Na 18 jaar ging het niet meer. Mijn man bleek het asperger syndroom te hebben. Niet gezegd dat dit bij je vriend zo is natuurlijk. Mijn ex-man is grenzeloos, op allerlei gebied. Ziet geen verschil tussen mij en bijvoorbeeld de buurvrouw, beloofd van alles, maar kan het uiteindelijk niet (al leek het in het begin er inderdaad op dat hij het niet wilde omdat hij laks zou zijn). Ook hij was zeer rustig en, zo ik dacht, bedachtzaam... Meid, ik waarschuw je, stop er mee! Zo bespaar je jezelf en hem heel veel ellende!

Antwoord

Beste (vorige) vragenstelster,

Op jouw vraag en mijn antwoord kregen we bovenstaande reactie van iemand die zich herkende in jouw verhaal. Het leek ons goed om dit aan je door te geven.

Voor wat betreft het advies wat mevrouw aan je geeft, wil ik geen oordeel of uitspraak over doen omdat elke situatie anders is. Belangrijk is dat jijzelf jouw keus mag maken en daarom hoop ik dat jij er wat aan hebt maar bovenal wens ik je wijsheid en liefde toe!

Hartelijke groet,
Petra van Bodegraven

Lees meer artikelen over:

verkering