Het volledige doopformulier

J. Bayense / Geen reacties

Vraag

Waar vind ik het volledige doopformulier? Het onze begint met: Dit is de HOOFDSOM?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het volledige klassieke doopformulier begint met de woorden: “De hoofdsom van de leer des Heiligen Doops is in deze drie stukken begrepen” en kun je vinden achter in de kerkbijbel. Achter de berijmde Psalmen vind je een aantal formulieren waaronder de formulieren om de Heilige doop te bedienen aan de kleine kinderen of volwassenen. Ook op internet is het formulier te vinden bijvoorbeeld hier:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/23085/doopformulier/

J. Bayense

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Apeldoorn
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Evangelist te Kerkrade

Tags in dit artikel:

doopformulier