Overtuigen van de waarheid van de bijbel

J. Bayense / Geen reacties

Vraag

Hoe kun je iemand overtuigen van de waarheid van de bijbel en uitleggen wat het woord geloof inhoud, ook als die persoon zegt: "Nonsens, het is allemaal verzonnen. Leef en geniet doe niet zo zwaar."

Antwoord

Dat is een goede vraag. Zeker wanneer zo iemand dicht bij je staat, kan deze vraag je behoorlijk bezig houden. Je zou willen dat iedereen door het geloof in de Heere Jezus gered zou worden. Wat een pijn doet het dan wanneer iemand zo bot afwijst wat voor jou een zekerheid is.

Je vraagt hoe je iemand kunt overtuigen van de waarheid van de Bijbel. Vraag je daarmee niet te veel van jezelf? De Heere roept ons op om te getuigen. In woord en daad mogen we Zijn getuigen zijn. In ons leven hoort zichtbaar te zijn Wie de Heere voor ons is. Dan zal ook zichtbaar zijn wat ons geloof voor ons betekent. Overtuigen is iets wat de Heere Zelf doet door Woord en Geest. Dan wordt de grootste vijand overwonnen en gemaakt tot een kind van Hem. Daar mag je om bidden. Ook voor degene die zegt: "Nonsens, het is allemaal verzonnen. Leef en geniet, doe niet zo zwaar." De Heere regeert!

J. Baijense

Lees meer artikelen over:

getuigen