Ik heb altijd een vettig voorhoofd. Wat kan ik hier het beste tegen doen?

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik heb altijd een vettig voorhoofd. Wat kan ik hier het beste tegen doen?

Antwoord

Ik heb hier geen pasklaar antwoord op. Wanneer er ook sprake is van acne of jeugdpuistjes zijn er wel middelen die de huid schraal of droger maken. Eén van deze middelen is vrij te koop in drogisterijen: benzoylperoxide. Dit is een goed middel voor acne maar heeft als bijwerkingen een schrale huid en een blekende werking. Hiermee moet men rekening houden d.w.z. letten op beddengoed, handdoeken en het smeren van het middel in het haar. Het haar zal namelijk ook bleken. De overige middelen zijn alleen op recept verkrijgbaar.

José de Jongh-van Hoof

Tags in dit artikel:

medisch