(...) Gaarne zou ik aan ds. Van 't Spijker willen vragen of hij misschien boeken...

Ds. G. van 't Spijker / Geen reacties

Vraag

De vraag die ds. Van 't Spijker beantwoord heeft over de geloofservaring eind oktober was zeer verhelderend (hoewel ik de vraag niet gesteld heb). Gaarne zou ik aan ds. Van 't Spijker willen vragen of hij misschien boeken kan adviseren die op deze zaken ingaan.

Antwoord

Het beantwoorden van deze vraag was voor mij een beetje lastig. Ik ken geen moderne boeken op dit gebied. De boeken die ikzelf raadpleeg, zijn of lastig te verkrijgen (antiquarisch) of lastig te lezen (Nederlands of Engels van 400 jaar geleden). Ik lees namelijk graag vroege Puriteinen e.d. Wel heb ik het volgende boek gevonden dat en leesbaar en bereikbaar is, nl William Guthrie: Des Christens groot interest. Je kunt het downloaden op:

www.theologienet.nl/documenten/Guthrie%20Christens%20groot%20INTEREST.pdf

Dit boek gaat volledig over dit onderwerp. Het is alleen nogal systematisch opgezet en in zeer degelijke taal geschreven, en niet iedereen vindt dat prettig. Ik heb dit boek jaren geleden gelezen, dus heb ik nu niet helder voor de geest of je dit kan aanspreken. Het zou kunnen zijn dat het je teveel informatie geeft, of dat je er moeilijk door heen kunt komen. Maar ik kan je helaas geen moderner boek aanreiken.

Ds. G. van ‘t Spijker

Lees meer artikelen over:

boeken