Mijn vriend en ik hebben besloten om de komende tijd wat meer afstand van elkaar...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben besloten om de komende tijd wat meer afstand van elkaar te nemen. Dit komt omdat hij psychisch erg zwak is en het zo allemaal te veel en te druk wordt. Nu is het zo, hij zit bij me op school. Hoe moet ik daar mee omgaan? Als ik met hem praat, gaat het automatisch over de zorgen, over de dingen waar hij bang voor is. Alleen, we houden buiten die zorgen zoveel van elkaar dat we dit wel erg moeilijk vinden om voor een poos uit elkaar te gaan! Wat is wijsheid?

Antwoord

Je schrijft niet of hij professionele hulp heeft. Dat lijkt me juist in dit geval wel heel erg belangrijk. Dan kan hij zijn zorgen met die persoon bespreken en kan hij ook vragen hoe hij met al die zorgen in zijn verkering naar jou toe moet omgaan. Ik denk dat hij echt eerst zelf met een professioneel iemand alles op een rijtje moet zien te krijgen. Dus zeg tegen hem dat hij dat echt moet doen. Anders ‘gebruikt’ hij de verkering voor het uiten van zijn zorgen en dat is niet goed. Jij moet ook jouw dingetjes met hem kunnen delen. Als het goed is, is het een tweerichtingsverkeer en niet een eenrichtingsverkeer.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering