Jaloers op ex-relatie van vriend

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben al eerder een relatie gehad, kennen elkaar al erg lang en zijn ook al wat ouder. Mijn vriend heeft verschillende relaties gehad, ook in de periode dat wij geen contact hadden. Hij geeft eerlijk aan hoever hij gegaan is met andere meiden en ook steeds dat hij met niemand zo ver gegaan is als met mij. Met één meisje is hij op een andere manier wel eens intiem geweest. Hij heeft nooit daadwerkelijk gemeenschap gehad. Dat geloof ik, want als ik hem in een zwak moment test, geeft hij aan dat die stap nog steeds te groot is. Gelukkig, want ook ik wil dit niet. Maar wat is nu te ver gaan... Als ik u/jullie antwoorden lees, kom ik erachter dat ook wij veel te ver gingen, al genoten we er samen echt van. Dat er ook een kleine kans op zwanger worden is als je elkaar bevredigt, ondanks dat je nog maagd bent. Het is dus gewoon helemaal fout. Soms heb ik er last van, soms ook niet. Misschien eerder spijt, maar geen berouw en juist om in de schuld voor God en elkaar te komen is dat laatste zo belangrijk! En soms kan ik dan zo jaloers zijn op het feit dat hij naast een ander wel eens naakt gelegen heeft, hoewel zij elkaars lichaamsdelen nooit hebben aangeraakt. Mij heeft hij nooit naakt gezien en toch zijn we vaak samen klaargekomen. Wat een pijn soms door eigen schuld. Dank u voor het lezen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Eigenlijk geef je nu zelf al een beschouwing over hoe het in het verleden allemaal gegaan is. Wat dat betreft was het makkelijker geweest als jullie beiden met elkaar één doorlopend relatie hadden gehad. En omdat in een relatie ook altijd seksuele aspecten naar voren komen, wordt het er dan niet makkelijker op. Wees in ieder geval blij dat jullie geen van beiden nog seksuele omgang hebben gehad. De satan probeert je er altijd een vervelend gevoel over te geven. En als hij wel naar bed was geweest met een ander, zou je alleen maar daar aan denken en zou het je een lief ding zijn geweest als hij kon zeggen toch geen gemeenschap te hebben gehad.

Ik denk dat jullie nu aan trouwen toe zijn zodat je dan ook echt samen seksuele omgang kunt hebben en dat ook samen dat unieke gevoel hebt van bij elkaar te horen, juist ook omdat je dan voor Gods aangezicht belooft elkaar trouw te zijn en je dan ook Gods zegen meekrijgt. Een verkering kan soms ook te lang duren.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk