(...) We praten en bidden er samen veel om, maar moet ik zijn afstandelijke lief...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben bijna een jaar verkering. We hebben het er heel vaak over gehad om het uit te maken omdat hij een soort vertroebeld beeld heeft van liefde. Dat komt doordat hij seksverslaafd is/geweest. Hij laat bijna nooit merken dat hij van me houdt, zelfs niet als we samen zijn! En ik houd echt heel erg veel van hem en dat weet iedereen bij wijze van spreken. Hij doet vooral in het bijzijn van anderen zo heel erg afstandelijk tegen mij. Nu weet ik niet wat ik er mee aan moet. We praten en bidden er samen veel om, maar moet ik zijn afstandelijke liefdeloze gedrag maar gewoon 'nemen'? Of zou het verstandiger zijn dat ik het een tijdje uit maak zodat hij merkt wat hij mist als ik niet meer bij hem ben? Bedankt voor uw antwoord alvast. Hartelijke groeten.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Tja, als hij nu in de verkeringstijd al bijna nooit laat merken dat hij van je houdt en in het bijzijn van anderen zelfs heel erg afstandelijk naar je doet, vraag ik mij af of je er wel door moet gaan. Bovendien is hij seksverslaafd geweest (en is hij dat misschien nog wel?) en zou hij juist extra aardig naar je moeten doen als hij tenminste ook maar enigszins zou beseffen hoe erg dat is voor jou.

Weet je wel zeker dat hij is genezen van die seksverslaving en hoe is dat dan gebeurd? Heeft hij daar wel hulp bij gehad, want alleen lukt dat bijna niet. Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken of je wel verder moet gaan met hem. Eerlijk gezegd heb ik daar een hard hoofd in en als je mijn dochter was, zou ik je sterk aanraden er niet mee verder te gaan. Vraag je ook eens af of  hij wel de vader van je kinderen zou kunnen worden.

Alie Hoek-van Kooten
Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

relaties