Relatie verbreken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben een relatie van een half jaar. Wij bevredigen elkaar regelmatig, al voel ik mezelf heel schuldig. Ik voel me niet meer lekker in mijn relatie en wil deze nu verbreken. Mag ik dat? En mag ik dan nog een relatie aangaan met een andere jongen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik denk dat die bevrediging veel te veel centraal is komen te staan in je relatie en dat je dat is gaan tegenstaan. Je hebt een relatie van een half jaar en dan is het zo belangrijk om elkaar echt te leren kennen. Elkaar leren kennen doe je door veel met elkaar te praten. Ik denk dat het heel belangrijk is om dit ook tegen je vriend te zeggen, dat je jezelf door dit alles heel schuldig voelt en dat je zo niet verder wilt gaan.

Het uitmaken is de makkelijkste oplossing. Je bent wel samen deze weg gegaan en ik denk dat het belangrijk is om er samen over te praten over wat niet goed gaat en dat dan te veranderen en te verbeteren. Op zich ben je niet meer elkaar naar bed gegaan (neem ik aan), dat zou nog weer een stapje verder zijn, dus wat dat betreft zou je op zich wel weer een relatie mogen aangaan met een andere jongen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk