Afscheiding bij menstruatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik slik al enkele jaren de pil, omdat mijn menstruaties erg zwaar zijn. Nu heb ik sinds twee maanden een andere soort gekregen. Ik heb sindsdien last van veel afscheiding. Als ik bijvoorbeeld ‘s morgens opsta, dan voel ik het gewoon komen. En overdag ook heel regelmatig. Het heeft een beetje een (fel) groen-gele kleur. Zou dat komen doordat ik een ander soort van de pil heb gekregen? Of waar kan het anders door komen?

Antwoord

Het is het beste daarmee naar je huisarts te gaan. Een geelgroene afscheiding lijkt meer op een infectie dan dat het toe te schrijven valt aan een andere pil.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

menstruatie