Zorgen om verkering van vriendin

Theo van der Sluijs / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin heeft verkering met een jongen die waarschijnlijk drugs gebruikt. Ik ken mijn vriendin al vier jaar en we weten eigenlijk alles van elkaar. Ze is nadat ze verkering heeft gekregen heel gesloten tegenover mij over haar vriend. Ze heeft negen maanden verkering en ik heb nog maar één keer een foto van hem gezien heb. Haar vriend geeft haar eigenlijk zoveel dat wij (m’n vriendinnen en ik) denken dat hij haar afhankelijk wil maken van hem. Wat kunnen wij doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste...

Ik vind het positief dat je graag iets voor je vriendin wilt betekenen. Kennelijk heb jij haar in de afgelopen maanden erg zien veranderen. De open relatie die jullie voorheen hadden, is niet meer... Terecht dat je dan gaat nadenken wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn. Ik vraag me alleen af waarom jij denkt dat deze jongen drugs gebruikt en van alles doet om jouw vriendin afhankelijk van hem te maken. Helaas kan ik nog wel een paar dingen noemen, waarom hij probeert haar afhankelijk te maken. Heb je misschien meer signalen ontvangen, waarom jij denkt dat deze jongen aan de drugs is?

Om er toch voor je vriendin te kunnen zijn, vooral wanneer blijkt dat er bepaalde problemen zijn, is het erg belangrijk dat jij de relatie naar haar toe openhoudt. Dat zij niet meer zo vertrouwelijk is als vroeger, wil niet zeggen dat jij dan ook maar de deur dicht moet doen. Zelf heb ik menigmaal gemerkt dat mensen met problemen mij opzochten om met me te praten omdat ik ze niet veroordeelde. Ik had hen kennelijk het gevoel gegeven dat ze altijd bij mij terecht konden. Het beste advies wat ik je kan geven gaat niet over drugs of over verslaving, maar over het openhouden van je relatie met je vriendin. Ik hoop van harte dat zij je weet te vinden als ze het moeilijk heeft! Het is mijn bede dat God jou zal gebruiken om tot zegen te kunnen zijn voor haar.

Theo van der Sluijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Evangelische Gemeente
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

Tags in dit artikel:

vriendschap