Geen zaadlozing

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 20 jaar en heb maar twee keer een zaadlozing gehad (toen ik 16 was). Als ik mijzelf bevredig komt er niks uit. Ik heb vier jaar verkering en ga binnenkort trouwen. We willen allebei kinderen. Hoe moet dat? Zijn hier ook medische oplossingen voor?

Antwoord

Het feit dat je wel twee keer een zaadlozing hebt gehad, wil zeggen dat een en ander wel normaal kan functioneren. Je schrijft dat het nu niet meer tot een zaadlozing komt. Krijg je dan wel een erectie? Ook is het belangrijk om te weten of je spontaan wel eens een zogenaamde ‘natte droom’ hebt (gehad), dat wil zeggen dat je spontaan, ’s nachts in je slaap sperma verliest. (Overigens bestaat slechts 1 procent van het sperma bestaat uit zaadcellen.). Als je wel een ‘natte droom’ hebt wil dat ook zeggen dat alles in principe wel normaal functioneert. Als dat allemaal niet het geval is, dan zou ik toch eens contact opnemen met de huisarts.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zaadlozing