CGK-gemeenten die voor/tegen vrouw in ambt zijn

Ds. P.D.J. Buijs / 3 reacties

Vraag

Is er een (in)formeel overzicht beschikbaar van CGK-gemeenten (plaatsen of personen) of zij voor of tegen de vrouw in ‘t ambt zijn?

Antwoord

Beste lezer,

Bij mijn weten niet. Voor zover mij bekend zijn er momenteel zo’n 35 gemeenten die vrouwen in het ambt hebben bevestigd, maar een overzicht zoals in de vraag genoemd, is er volgens mij niet.

Met een hartelijke groet,

ds. Buijs

3 reacties
Rembrand
Is het toeval dat deze vraag op 8 maart, internationale vrouwendag, gepubliceerd wordt?
pindas83
Nou misschien wel maar ik denk eerder omdat er een convent op stapel staat om de zaak te peilen bij de diverse kerkenraden hoe of nu verder te gaan.
Prisma23
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christelijke_Gereformeerde_Kerken heeft redelijk actuele info. Lijkt soms wat eenzijdig maar geeft veel informatie, ook ten aanzien van de gestelde vraag.