Tijd tussen verloven en trouwen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoeveel tijd moet er maximaal tussen het verloven en het trouwen zitten?

Antwoord

Daar zijn geen vaste regels voor. Eigenlijk wil een verloving zeggen dat je zeker bent van elkaar en dat je het vaste voornemen hebt om ook met elkaar te gaan trouwen.

Wanneer dat trouwen dan precies plaatsvindt, hangt van zoveel omstandigheden af. Dat kan afhangen van het eerst willen afronden van een studie, het vinden van woonruimte, de leeftijd e.d. Zo zal een wat ouder stel meestal eerder trouwen dan een wat jonger stel. In ieder geval ga je je na de verloving meer en meer richten op je huwelijk en ook voorbereidingen treffen in die richting.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verloving