Droom over dood

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben sinds dit jaar tot geloof gekomen en weet dus nog niet alles van de Bijbel. Ik had een paar weken geleden een droom over een aantal mannen met geel paars/blauwachtige gewaden met een soort van mijters op die buiten liepen en ik wist direct dat ze bij mij zouden komen. Ze kwamen de trap op lopen (ik woon in een appartement), ik wist dat ze mij voor de dood kwamen halen. Toen ze mijn slaapkamer binnen kwamen was ik wel rustig. Het enige wat ik zei was: oh nee, mijn dieren. De man die voorop liep gebaarde dat ik stil moest zijn en kwam naar mijn bed toe.

Toen werd ik wakker en weet dus niet hoe het afliep. Maar ik besefte dat hij stof in mijn mond zou blazen en dat ik dan zou ik sterven. Ik weet wel dat ik een beetje vervelend wakker werd omdat ik het ook een beetje raar vond vanwege die geel/paarsachtige gewaden, maar dacht ook: ik kan er toch niks aan doen wat ik droom. En nu zit ik vandaag Openbaring 9:17 te lezen en daar staat: "In dit visioen zag ik (...) ze hadden vuurrode en blauwe en zwavelkleurige borstharnassen". Die droom kwam direct bij me naar boven, al was er geen vuurrood bij. Heb ik nu een visioen gehad of wat kan deze droom betekenen?

Antwoord

Er zijn al veel vraag en antwoorden over dromen verschenen. Je kunt ze lezen in het archief onder de tag 'Dromen'.