Nog steeds kapot van liefdesverdriet

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Bijna een jaar geleden heeft mijn ex onze relatie van ongeveer een jaar uitgemaakt. Ik had en heb hier tot op de dag van vandaag veel moeite mee, te meer omdat wij elkaar wekelijks zien, samen naar weekenden gaan e.d. vanuit onze kerk, in dezelfde vriendengroep zitten en dus ontzettend veel contact hebben. Dit contact gaat gelukkig wel heel goed en relaxed.

Toen onze relatie uit ging heb ik God gebeden of Hij zijn weg wilde wijzen en mij een teken wilde geven als ik op mijn ex moest wachten om terug te komen. Dit gebeurde en ik heb mij hier lange tijd aan vastgehouden. De laatste maanden kwamen veel mensen naar mij toe met de vraag of wij misschien weer bij elkaar zouden komen. Ik heb toen God gebeden en meerdere gelovigen gaven aan dat een gesprek goed zou zijn.

Ik heb toen een gesprek met mijn ex gehad waarbij ik aangaf dat ik nog steeds wel gevoel voor hem heb en graag wilde weten hoe hij hierin stond. Mijn ex gaf aan dat hij niet ziet gebeuren dat we nog bij elkaar komen. Ik vind het lastig hoe ik nu bepaalde dingen moet interpreteren. “Tijd heelt alle wonden”, geloof ik niet in. Na een jaar kan ik er nog steeds kapot van zijn. Hoe moet ik het teken van God interpreteren? Moet ik Hem alsnog vertrouwen dat God door alles heen werkt of is dit antwoord van mijn ex juist ook weer een teken?

Een biddende vragenstelster.

Antwoord

Beste vraagstelster,

Eerder gaf ds. Droger een antwoord op een soortgelijke vraag.

Ds. Simons gaf ook een heldere reactie over het vragen van een teken. Zo schrijft hij: “Wandel in afhankelijkheid en eenvoudigheid achter de Zaligmaker aan. Laat Hem besturen, waken, het is wijsheid wat Hij doet.”

Tot slot: Alie Hoek schreef in een antwoord over liefdesverdriet dat dit soms wel een paar jaar kan duren. Kortom, de tijd heelt wel degelijk alle wonden.