Gebed tot zegen voor velen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kunt u voorbeelden geven van het gebed van een rechtvaardige dat voor velen tot zegen was?

Antwoord

Ja, Mozes pleitte vele malen in het gebed bij God voor het volk Israël in de woestijn om hen niet te weg te vagen als ze weer eens in opstand kwamen tegen God. Jezus bad om vergeving voor de joden aan het kruis. Tijdens de Pinksterdag kwamen er 3000 tot bekering. Stefanus vroeg om vergeving voor degenen die hem stenigden, met als gevolg dat Saulus tot bekering kwam. Paulus was later voor velen tot grote zegen. Enzovoorts.