Tijd voor elkaar

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb al bijna vijf jaar een goede vriendin. We delen onze hobby's ook en deden daarin veel samen. Zij is een stukje ouder en heeft een zaterdagbaantje. Hiervoor zet ze eigenlijk alles aan de kant, zelfs de dingen die we anders vanzelfsprekend samen deden en die ze vroeger echt geweldig gevonden zou hebben. Ik heb er al met haar over gepraat, maar ze snapt niet dat ik het niet leuk vindt dat ze bijna nooit meer tijd voor mij heeft. Zij vindt het allemaal wel meevallen. Dit ook omdat haar familie haar aanmoedigt om zoveel mogelijk geld te verdienen en het raar vindt dat ik er een probleem van maak dat ze nooit vrij wil nemen voor iets. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen, omdat ik haar niet begrijp en zij mij niet. Heeft u hier tips voor?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Twee verschillende mensen met eveneens verschillende wensen... Daar is maar één goede tip voor: praat met elkaar over jullie relatie. Wat zijn de verwachtingen die je van elkaar hebt? Wat is voor jou belangrijk? Wat is voor haar belangrijk? Aan welke dingen kun je ‘toegeven’? Bij welke zaken vind je dat jouw belang zwaarder mag wegen? Breng uitgebreid de vraag aan de orde waarom het geld-verdienen voor haar zo belangrijk dat zij er veel voor opzij zet?

Het kán zijn, dat het ‘slechts’ om de centen gaat. Óf is dat juist om voor jullie samen een toekomst op te kunnen bouwen? Een huis te kunnen kopen, trouwdag financieren of zoiets?

Het begrip “tijd voor elkaar” zou zomaar toch heel anders kunnen klinken, nietwaar!

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vriendschap
1 reactie
vlokje
Ik lees deze vraag als een vriendin/vriendin relatie, maar ik kan het mis hebben...
Wees ook dan gewoon open en duidelijk naar elkaar toe, heeft zij andere prioriteiten, dan kun je dat beter respecteren, dan vriendschap afdwingen.