Man is jaloers

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Mijn man is jaloers als ik aandacht van anderen krijg. Nu heb ik al een tijd fysiotherapie. Het liefst wil hij dat ik daar mee stop, maar het is nodig. Soms durf ik niet eens te zeggen dat ik er weer heen moet. Zelf wil hij wel veel aandacht. Dat geeft veel spanning voor mij.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat is de vraag? Ga eens voor uzelf na, wat 'aandacht' betekent: voor u, voor uw man. Is de fysiotherapeut een man en zit daar de jaloezie: mogelijk is dan de vraag naar een vrouw als therapeut de oplossing.

Is de fysiotherapie wellicht vanwege de spanning van 'aandacht door anderen' nodig? Dan zit u in een vicieuze cirkel, waar andere oplossingen nodig zijn! Een goed gesprek, bijvoorbeeld. Met een vertrouwenspersoon of een relatietherapeut.

Ik ben benieuwd, of u nog eens schrijft!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

huwelijkjaloers
2 reacties
Alphonsus
Een bekend verschijnsel onder artsen is o.a. dat vrouwen die om welke reden dan ook aandacht te kort komen deze artsen bezoeken met diverse kwalen. Deze gemelde kwalen leiden dan tot (lichamelijk) onderzoek én aandacht van de arts. Deze aandacht wordt dan als prettig ondervonden.
Catherine
@Alphonsus: ik maak uit de vraagstelling niet op dat zij aandacht tekort zou komen, integendeel, volgens mij zit haar man juist teveel op haar nek !