Ik heb als man regelmatig periodes van verhoging, zo´n 37,7 graden. Gaat vanzelf...

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik heb als man regelmatig periodes van verhoging, zo´n 37,7 graden. Gaat vanzelf weer over, maar vraag me toch af waar dat vandaan kan komen: stress, spanningen of iets anders? Meestal ´s ochtends uit bed gewoon 36,7 en als ik thuiskom van het werk weer 37,7.

Antwoord

De ochtendtemperatuur is altijd lager dan de temperatuur die ’s middags of ’s avonds wordt gemeten. Dit komt vanwege lichamelijke inspanning, waaronder lopen. Als er verder geen klachten zijn is er geen enkele reden tot zorg.

Groeten,
José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

medisch