Tweede keer ongesteld worden duurt lang

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 13 jaar. Ik ben in november voor de eerste keer ongesteld geworden. Nu ben ik nog steeds niet weer ongesteld geworden. Moet ik me daar zorgen over maken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dat gaat in het begin heel vaak zo. Zelden is iemand meteen regelmatig. Zo’n menstruele cyclus waar veel organen (hypofyse, eierstokken, baarmoeder) bij betrokken zijn, moet op gang komen, en dat kost tijd. En zo kan het gebeuren dat je, nadat je voor het eerst ongesteld bent geweest op een volgende keer lang moet wachten. Maar het feit dat je al een keer ongesteld bent geweest, is op zich positief. Het zegt dat alles werkt en dat de verschillende organen het ook doen. Dus maak je echt geen zorgen, het is echt normaal.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

menstruatie