HHK en Herziene statenvertaling

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Hoe wordt er over de bijbel in de Herziene Statenvertaling gedacht binnen de Hersteld Hervormde Kerk (HHK)?

Antwoord

5 reacties
hvdijk66
Je doet er verstandig aan om in de bijbel te lezen i.p.v. over de vertaling te discussiëren. Lees je bijbel bid elke dag :)
jaarmaro
Jammer dat er niet nog eens aan een HHK predikant gevraagd kan worden of ze er nog steeds zo instaan als 7 jaar geleden...
JanZee
Deze vertaling word landelijk ontraden door de hhk.
henkie
@jaarmaro: ja, ze staan er officieel nog steeds zo in.

@JanZee: Er zijn een aantal gemeenten die de HSV gebruiken. "Het woord 'ontraden' laat de ruimte open voor gemeenten die willen besluiten de HSV wel te gebruiken. Het besluit behelst geen verbod maar slechts een ontrading." (zie eerste artikel in het antwoord.)
Prisma23
"Deze vertaling word landelijk ontraden door de hhk. "

Eigenlijk wel een beetje vreemd.

HersteldeStatenVertaling en HersteldeHervormdeKerk klinkt toch als een logische combinatie?