Gokautomaat

Ds. A.K. Wallet / Geen reacties

01-10-2001, 00:00

Vraag

Wij hebben een vraag over gokautomaten. Wie bestuurt nu eigenlijk een gokautomaat? De duivel of God? Want het is wel een apparaat dat de duivel heeft uitgevonden, dus zou de duivel het dan ook besturen?


Antwoord

Helaas zien we overal in ons land gokautomaten. Je hoeft maar een snackbar binnen te gaan en je ziet zo'n kast staan. Jullie zullen ze ook vaak zijn tegen gekomen denk ik. Misschien hebben jullie er ook wel eens gebruik van gemaakt, wat ik niet hoop. Want je zit er zo gauw aan vast. Er zijn vele gokverslaafden in ons land. Je bent eerder verslaafd dan je er van af bent.
Ik denk dat we dan al een beetje op weg zijn naar de beantwoording van jullie vraag. Je weet zelf dat de duivel de gokautomaat heeft uitgevonden. Je bent bezig om meer geld te krijgen. De Heere wil dat we ons geld eerlijk verdienen. We dienen voor alles wat we doen te bidden en daarna moeten we er voor kunnen danken. Kan dat niet dan zitten we fout.
God kan zo'n ding niet besturen. Het gaat alles wel onder de toelating van de Heere. Het is een groot wonder dat de Heere al de gebruikmakers van deze apparaten en de bezitters er van nog in leven laat. De Heere is nog lankmoedig . Als je zegt dat de duivel die dingen bestuurt, moet je ook weer oppassen. Want het zijn mensen die deze dingen beheersen. Zeker laten die mensen zich gebruiken door de duivel, maar wij hebben onze eigen verantwoordelijkheid en kunnen de schuld niet op de duivel schuiven. God stelt zowel bezitters als gebruikers verantwoordelijk.
Maar laten we nooit vergeten dat de Heere nog wil verlossen als we verslaafd zijn en ook als we als bezitters die dingen gebruiken om klanten te trekken. De ziel van ons is te kostbaar.
Veel zegen en vergeet niet dat we allen bevrijd moeten worden van de zonde, door Christus.

Gode bevolen, Ds. A. K. Wallet

Lees meer artikelen over:

gokken
Dit artikel is beantwoord door

Ds. A.K. Wallet

  • Geboortedatum:
    17-06-1939
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Schoonrewoerd
  • Status:
    Actief
206 artikelen
Ds. A.K. Wallet

Bijzonderheden:

emeritus


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties

Terug in de tijd

Ik vind het lastig en moeilijk om mensen te vertellen over de Heere Jezus. Vooral als het gaat om Gods beloften, want die wil ik graag naar voren halen om het mooie als het ware te laten zien. Maar wa...
Geen reacties
30-11-2005
Tijdens een bijbelstudie heb ik gehoord dat de duivel de engel van de muziek was. Hier hebben we toen ook een bijbeltekst over gelezen, maar dat kan ik niet meer vinden. Weten u hier iets van en waar ...
Geen reacties
30-11-2001
Van Messias belijdende Joden kreeg ik een link met een soort bijbelstudies. Zij gebruiken bepaalde studiemethodes om Bijbelstudie te verrichten. Hoe moet ik hier tegenaan kijken? En kunt u misschien m...
1 reactie
30-11-2012
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering