Ik ging voor het eerst uit met een echt sympathieke jongen. Toen we uit waren, e...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ging voor het eerst uit met een echt sympathieke jongen. Toen we uit waren, een strandwandeling, zei hij: ik weet niet of ik jou wel zo mooi vind als de reclames van de billboards. Dit was voor mij diep kwetsend om te horen. Toch is hij een sympathieke jongen/man. Hoe moet ik dit duiden, zo n opmerking? Hij kon niet invoelen dat dit vreselijk kwetsend voor mij was. Wat moet ik doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Lief meisje,

Jij weet héél goed wat je moet doen! Al is de jongen waar je mee wandelde nog zo sympathiek, je hoeft je niet te laten kwetsen door een absoluut onaardige opmerking. Vraag hém waarom hij zulke dingen zegt, hij alleen kan daar antwoord op geven. Misschien was het als een soort grapje bedoeld. In ieder geval: laat hem weten dat het voor jou ánders uitpakte en dat je dit soort opmerkingen niet waardeert!

Sterkte, hoor!
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheid