Vrijwilligerswerk gezocht

ir. Raymond H. Warnaar / Geen reacties

Vraag

Wat zijn goede (bekende) organisaties die vrijwilligerswerk organiseren in bijvoorbeeld Oost-Europa? Of ergens anders in de wereld, buiten het Schengengebied.

Antwoord

Oei, dat is een erg brede vraag. De bekendste organisaties voor Oost-Europa zijn KOEH en HOE. De eerste doet o.a. zomerreizen naar Oost-Europa. Ook de organisatie HOE maakt gebruik van vrijwilligers. Kijk op hun websites voor meer informatie. Buiten Europa zijn ontzettend veel kerkelijke en interkerkelijke organisaties aan het werk zoals bijvoorbeeld Worldservants. Ik zou aanraden om vanuit je eigen kerk te kijken of er ergens in de wereld activiteiten opgezet zijn (via zendingsorganisatie, jeugdbond). Zoek anders via “christelijk vrijwilligerswerk” in een bepaald gebied via internet. Je komt dan heel veel mogelijkheden tegen. Succes en sterkte met de goede keuze!

Ing. R. A. Warnaar

Lees meer artikelen over:

vrijwilligerswerk