Mag je naar een avond waar de gevaren van bepaalde soorten muziek worden verteld...

Ds. C.J. Droger / Geen reacties

Vraag

Mag je naar een avond waar de gevaren van bepaalde soorten muziek worden verteld of moet je je daar zelfs buiten houden en denken: het is fout dus ik wil ook niet duidelijk(er) horen waarom het zo is en er niets meer van weten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je vraag! Wat is het toch fijn dat er op internet een site is, waar je al je vragen kwijt kunt. En wij als beantwoorders ervan gaan er graag op in. Dat doe ik ook op jouw vraag. Jij vraagt je af of je naar een avond toe mag waar de gevaren van bepaalde soorten muziek worden verteld (en misschien wel met voorbeelden, hoorbaar en zichtbaar, worden aangegeven). Ik kijk daar zo tegenaan:

Het is altijd goed om je laten waarschuwen en oog te hebben of te krijgen voor de gevaren die je omringen. Veel jonge mensen, ook uit de reformatorische hoek, luisteren naar popmuziek. Zonder echt te beseffen wat ze doen en wat er met hen gebeurt als ze naar deze muziek luisteren. Veel jongeren staan er ook niet echt bij stil welke teksten er over hen heenkomen en wat die teksten met hen doen. Als jij zo'n jongere bent, zou ik zeggen: ga eens naar een avond toe waar heel duidelijk de gevaren van popmuziek worden aangewezen. Misschien dat je ogen ervoor opengaan en je gaat inzien dat deze muziek echt niet kan.

Luister je nooit naar deze muziek, omdat je van klassieke muziek houdt of zelf een instrument bespeelt, dan zou ik zeggen: ga maar niet naar zo'n voorlichtingsavond toe. Je wordt er echt niet vrolijk van. 't Zal eerder een schokeffect bij je veroorzaken.

Ik heb zelf een aantal keren een dergelijke voorlichting bijgewoond en ik kan je zeggen dat ik er naar van werd. Vreselijk, die wereld van de popmuziek! En wat erg dat vele jongeren uit onze kring er geen kwaad in zien en zich dagelijks laven aan deze “klanken uit de hel”. Dat klinkt scherp en cru, maar zo typeer ik popmuziek echt. Houd je er ver van, jonge vriend! En luister naar die muziek die niet in strijd is met Gods wet en die beantwoordt aan Filippensen 4:8. En zoek vooral de HEERE in je jonge leven, want Hem te kennen is het heerlijkste wat er is! Het zal je eenmaal een plaats geven in het hemelse koor dat de mooiste muziek maakt die er is.

Met hartelijke groeten!
Ds. C. J. Droger

Naschrift redactie: De stichting JijDaar houdt in de maand mei twee lezingen over de gevaren van popmuziek: op Hemelvaartsdag in Doorn en op Tweede Pinksterdag in Apeldoorn. Voor meer informatie zie: www.jijdaar.nl

Ds. C.J. Droger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Vlaardingen
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

muziek