Levend Bloed Analyse

M. M. Methorst / 1 reactie

Vraag

Regelmatig word ik geconfronteerd met iemand die een Levend Bloed Analyse heeft gedaan. Hier komen blijkbaar allerlei kwalen uit die een mens bij zich kan hebben zoals: candida, lyme etc. Is dit een verantwoord en betrouwbaar onderzoek?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een Levend Bloed Analyse is een onderzoek dat wordt uitgevoerd in de alternatieve geneeskunde. Hierbij wordt onder een microscoop het bloed beoordeeld op o.a. de vorm en beweeglijkheid van de bloedcellen. Van hieruit worden allerlei diagnoses gesteld. Als men dit levend bloedonderzoek wil leren uitvoeren en interpreteren is hiervoor een opleiding van vier dagen voldoende. Ook heeft Radar er een uitzending over gemaakt.

Op bovenstaande websites is meer te lezen over de achtergrond en betrouwbaarheid van een levend bloedanalyse.

Naar mijn mening is dit geen verantwoord en betrouwbaar onderzoek. Mensen kunnen onnodig bang worden gemaakt voor ziektes die niet daadwerkelijk aanwezig zijn. In de reguliere geneeskunde wordt bijna al het bloedonderzoek uitgevoerd en geanalyseerd door o.a. klinisch chemici en medisch microbiologen die hiervoor jarenlang gestudeerd hebben. Zij helpen artsen met het interpreteren van deze resultaten, wat veel meer betrouwbare en doelgerichte zorg oplevert.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

Lees meer artikelen over:

natuurgeneeskunde
1 reactie
bakvis
in het antwoord lijkt het net of jan en alle man in 4 dagen dit kan leren, op de aangegeven website staat echter:
Voor wie bedoeld?
Orthomoleculaire en/of PNI therapeuten en artsen of andere therapeuten met een afgeronde opleiding in de natuurgeneeskunde. De opleiding is op HBO-niveau in de natuurgeneeskunde / orthomoleculaire geneeskunde.

Dit even ter aanvulling.