Mijn vriend twijfelt of hij genoeg van me houdt

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 20. Bijna een jaar heb ik verkering en ik heb echt het gevoel dat we door God bij elkaar zijn gebracht. We hebben ook veel dezelfde interesses en we houden gewoon van elkaar. Mijn vriend twijfelt alleen soms of hij wel echt genoeg van me houdt. Of ik wel écht de ware ben. Als we bij elkaar zijn denkt hij van wel, maar als we door de week dan uit elkaar zijn gaat hij twijfelen.

Pas ging het om deze reden bijna uit. Hij vind het zo moeilijk om met deze tegenstrijdige gevoelens om te gaan. Maar nadat we gepraat hadden was hij heel opgelucht en blij dat we toch samen verder gingen en zat het weer helemaal goed tussen ons! We hebben dit een keer eerder gehad. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik hou zoveel van hem! Stel dat het weer bijna uit gaat, wat moet ik dan doen? En heeft u nog tips voor hem?

Antwoord

Ik denk dat je vriend alles heel serieus wil doen en het helemaal zeker wil weten of hij wel genoeg van je houdt. Ook wil hij constant dat gevoel van verliefdheid hebben. Zo gaat het in werkelijkheid echt niet. Als het uit zou gaan met jou om deze reden en hij zou weer verkering krijgen met iemand anders, dan ben ik bang dat hij weer precies hetzelfde gaat meemaken.

Een verliefdheid dient er in feite alleen maar voor om iets op gang te brengen, om ervoor te zorgen dat twee jonge mensen zo met elkaar in contact komen en elkaar nader willen leren kennen. Maar echt, verliefdheid gaat over of wordt in ieder geval minder. Het gevoel van verliefdheid kan dan ook geen basis zijn voor een verkering. Veel belangrijker is het of je voor de rest bij elkaar past (zie daarvoor ook andere vragen).

Ik ben bang dat je vriend van het type is dat tot aan zijn trouwdag toe in meer of mindere mate zal blijven twijfelen. Daarom is het ook goed om op een geven moment te kunnen gaan trouwen. De meeste twijfelaars zijn dan van hun getwijfel af. Ik denk dat dit getwijfel van je vriend meer met zijn eigen karakter heeft te maken, dan dat het ziet goed zou zitten in jullie relatie.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

relatietwijfelsverkering