Ik ben verliefd op niet-christelijke jongen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een jongen die ik ken van mijn bijbaantje als vakkenvuller. Volgens mij ziet hij mij ook wel zitten, maar ik ken hem nog bijna niet want ik zie hem maar 1x in de week en dan ben je ook hard aan het werk en spreek ik hem ook niet echt. Dat is dus al een probleem, maar dat zou vanzelf wel goed kunnen komen.

Maar volgens mij is hij ook niet christelijk! Wat nu? Mijn ouders zeggen, denk ik, als ik het vertel dat ik er niet aan moet beginnen. Maar het is een hele leuke jongen! Kunt u een advies geven?

Antwoord

Als je hem weer ziet en spreekt, kun je zo ongemerkt eens over de zondag gaan praten. Als hij dan bijvoorbeeld zegt, dat hij dan altijd gaat voetballen, dan weet je meteen hoe laat het is.

Ik kan je dan alleen maar sterk adviseren om niet toe te geven aan die verliefdheid. Het is misschien nu al moeilijk om het af te bouwen, maar hoe verder die relatie zich ontwikkelt, des te moeilijker het wordt. En echt, een huwelijk tussen een gelovige en ongelovige levert in verreweg de meeste gevallen alleen maar heel erg veel problemen op. Dus begin er dan niet aan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

relatie met niet-gelovigeverliefdheid