Hem uit mijn gedachten zetten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben nu 15 jaar en al bijna 2 jaar heel erg verliefd op een jongen! Ik weet dat hij dat niet op mij is! Ik heb geprobeerd hem uit mijn gedachten te zetten, maar elke keer als ik hem weer zie is het weer mis! Het lukt echt niet! Wat moet ik doen?

Antwoord

Wat moet dat moeilijk voor je zijn om al zo lang verliefd te zijn op een jongen en dat zonder resultaat! Uit je woorden begrijp ik dat de liefde niet wederzijds is. Zou het ook niet zo kunnen zijn dat hij juist omdat hij zo onbereikbaar is voor je, hij daardoor alleen maar "begerenswaardiger" wordt? Probeer hem niet te veel te idealiseren. Bedenk dat het in feite ook maar een gewone jongen is. Je bent echt nog heel erg jong en je kunt nog heel veel leuke jongens tegenkomen.

Heel veel mensen zijn wel eens gedurende kortere of langere tijd op iemand hevig verliefd geweest alvorens ze de ware, degene met wie ze trouwden, ontmoetten. Ik weet niet in hoeverre je makkelijk met hem in contact kunt treden, maar anders zou het misschien ook wel goed zijn om eens gewoon een gesprek met hem te beginnen. Dan zie je soms dat iemand in werkelijkheid anders is als in je fantasie en dat wil ook nog wel eens helpen.

Heel veel sterkte ermee.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid