Wat vindt u van Natural Family Planning (NFP) en waarom?

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wat vindt u van Natural Family Planning (NFP) en waarom?

Antwoord

Is het zo belangrijk voor jullie om te weten wat ik er van vind? NFP valt onder de anticonceptieve methoden, dat wil zeggen dat er geen conceptie = bevruchting kan plaats vinden. Er zijn echtparen die het een hele goede methode vinden en er zijn ook echtparen die moeilijk met deze methode kunnen omgaan. Ieder echtpaar zal zelf moeten bestuderen wat het beste in zijn/haar situatie past.

In ieder geval is het zo dat alles wat inwerkt nadat er bevruchting heeft plaatsgevonden, vanuit Bijbels oogpunt gezien, niet kan. NFP als ook andere anticonceptive methoden of middelen verhinderen dat er een bevruchting plaatsvindt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

NFP