Bestaan er cursussen voor aanstaande bruidsparen? Het is fijn als dit een christ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Bestaan er cursussen voor aanstaande bruidsparen? Het is fijn als dit een christelijke cursus zou zijn, maar het gaat ons vooral om de praktische kant van het huwelijk: taakverdeling, financiën, samenwerking, tijdsindeling, tijd voor elkaar, tijd voor jezelf, enz.

Antwoord

In veel gemeenten geeft men huwelijkscatechese voor stellen die gaan trouwen waar al dit soort zaken als ook geloofszaken besproken kunnen worden, samen met andere stellen die gaan trouwen of net getrouwd zijn. Misschien wel goed om dit met je eigen predikant te bespreken om dit ook in jouw gemeente te doen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

huwelijk