Nooit behoefte gehad aan meer

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik lees altijd dat je blij mag zijn dat je gemeenschap met elkaar kunt bewaren tot in het huwelijk. Mijn probleem: ik heb al ruim een jaar verkering en heb nooit de behoefte gehad aan meer. Soms vraag ik me zelfs wel eens af of ik wel geniet van het lichamelijke contact. Wat moet ik hiermee?

Antwoord

Het zou heel goed kunnen zijn dat het feit dat je voor jezelf heel duidelijk hebt vastgesteld dat je wilt wachten met seksuele omgang tot je getrouwd bent, dat dat jou rust geeft. Daarnaast is het ook nog zo dat de een heftiger in zijn of haar lichamelijke gevoelens is dan de ander, dus ga jezelf niet teveel vergelijken met anderen. Als je je teveel gaat afvragen of je wel geniet van lichamelijk contact, wordt het ook weer zo'n twijfelonderwerp. Heel belangrijk is of je het fijn vindt om bij elkaar te zijn, elkaar begrijpt en je het ook fijn vindt om lichamelijk in elkaars aanwezigheid te zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk