Hoeveel halfbroers en/of halfzussen had Jezus?

M. Kramer / Geen reacties

Vraag

Hoeveel halfbroers en/of halfzussen had Jezus?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd met welk doel je deze vraag stelt. Ik ga er van uit dat je met halfbroers/zussen bedoelt de kinderen van Jozef en Maria omdat Jezus de Zoon van God is.

De Rooms Katholieke kerk leert nog steeds dat Maria haar leven lang maagd is gebleven en dat de benaming broeders des Heeren in het Nieuwe Testament op grond van dit geloofsoordeel Jezus’ neven moeten zijn geweest. De protestanten denken doorgaans, en terecht, aan kinderen van Jozef en Maria, die geboren zijn na de geboorte van Jezus.

Als namen van de broeders des Heeren worden genoemd, Jakobus, Jozef, Simon en Judas. Judas is de schrijver van de brief Judas en Jakobus de schrijver van de Jakobus brief. Over Jozef en Simon is verder niets bekend. Ik hoop dat dit voldoende voor je is.

M. Kramer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Docent Godsdienst/Aardrijkskunde/Kerndocent LWOO School en Driestar College Gouda