Herkenning van echtpaar in de hemel

Dr. C. A. van der Sluijs / Geen reacties

Vraag

Er zijn al wat vragen gesteld over herkenning in de hemel. Met de antwoorden werd ik heel wat wijzer. Maar wat betreft het bestaan van het huwelijk wordt altijd geciteerd uit het antwoord van Jezus op de strikvraag van de Sadduceeën (vrouw met zeven mannen). Er wordt in de hemel geen huwelijk voltrokken. Maar in die geciteerde tekst staat het in de toekomende tijd “wordt niet... uitgegeven”. Er worden mijns inziens dus geen nieuwe huwelijken gesloten, maar of dit betekent dat ook al bestaande huwelijken niet meer aanwezig zullen zijn? Zegt de Bijbel hier iets over?

Antwoord

Geachte vraagsteller,

Nee, daar zegt de Bijbel niets over. Maar als de bruidsgemeente haar Bruidegom zal herkennen, waarom zou dit dan niet gelden voor het in Christus verbonden bruidspaar en echtpaar? Overgeestelijkheid is ongeestelijkheid, gelijk op de aarde alzo ook in de hemel. Amen.

Vriendelijke groet,
Ds C. A. van der Sluijs

Lees meer artikelen over:

hemelherkenning in hemel