Over grenzen van seksualiteit heengegaan

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een hele tijd geleden verkering gehad. Ik vind dat we in die tijd over onze grenzen van seksualiteit zijn heengegaan. Tenminste, over mijn grens. We hebben er meerdere keren over gepraat en hij beloofde beterschap, maar telkens ging het mis (ik geef absoluut niet alleen hem de schuld, want ik heb er net zo goed fout aan gedaan, maar dit heb ik niet gewild!!) Ik besefte niet wat er gebeurde, maar God heeft mijn liefde voor hem tijdelijk weggenomen. Ik heb het toen ook uitgemaakt en bleef ontredderd achter.

Een tijd lang is het goed gegaan, maar nu komt telkens alles weer boven. Ik kan het niet loslaten wat er is gebeurd. Hoe kom ik hier weer bovenop? Ik vind professionele hulp zoeken eigenlijk erg ver gaan. Met hem kan ik er niet meer over praten, mijn vrienden en familie staan te dicht bij me om me zo kwetsbaar op te stellen. Ik weet het niet meer!

Antwoord

Het is heel vervelend voor je als je zo met deze verwarde gevoelens moet blijven rondlopen. Want zoiets blijft op de achtergrond en ook nog al eens op de voorgrond door je hoofd zeuren. Ik zou er ook erg voorzichtig mee zijn om er met iemand anders over te praten omdat het toch zo heel gauw wordt doorverteld. Dat kun je eigenlijk alleen maar met iemand doen die je ook echt helemaal kunt vertrouwen.

Ik denk dat het goed is om het een keer echt helemaal hardop voor God in het gebed te belijden en het echt tegen Hem te vertellen. Dan wil Hij het ook werkelijk vergeven en opnieuw beginnen met mensen, dat zul je dan ook zo in je hart ervaren. En dan mag je ook echt weer opnieuw beginnen!

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk