Tijd om te trouwen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wanneer weet je dat je genoeg van iemand houd om met hem te kunnen trouwen?

Antwoord

Je krijgt echt geen briefje uit de hemel dat hij of zij echt de ware is. En al zou je een briefje krijgen, dan zou je weer aan de echtheid van dat briefje twijfelen. Gaan voor iemand is ook het durven te doen.

Trouwen is toch ook het aandurven om met iemand anders een leven lang samen te willen zijn. Dat houdt in dat je er allebei voor wilt gaan. Je moet het echt allebei willen, het kan gewoon niet van één kant komen. Je zou het ook om kunnen draaien. Stel dat die ander het uitmaakt, hoe zou je dat vinden.

Ik heb ook wel eens tegen een stel dat twijfelde gezegd: "Stel dat je te horen zou krijgen dat je ongeneeslijk ziek bent, wie zou je dan het liefste bij je willen hebben?"

Het gevoel is echt niet alleen een goede basis om te trouwen. Vele andere eigenschappen zijn zeker zo belangrijk zoals geloof, betrouwbaarheid, enzovoort.

Alie Hoek-van Kooten