Elkaar bevredigen in verkering

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin en ik bevredigen elkaar al een tijdje, maar we hebben afgesproken om geen gemeenschap te hebben voor het huwelijk. Onze vraag is eigenlijk, mag je elkaar bevredigen op grond van de Bijbel? Wordt hier ook al gemeenschap mee bedoeld? Misschien lijkt dit wel op een van de vorige vragen, maar toch wilde wij hem even stellen.

Antwoord

Als je elkaar bemint, dan ervaar je ook al die seksuele gevoelens en dan kun je daar ook echt van genieten en dan mag dat ook, mits je de afgesproken grenzen respecteert.

Bevrediging is niet hetzelfde als het hebben van gemeenschap. Met gemeenschap wordt echt de seksuele omgang op zich bedoeld.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

grenzenseksualiteit voor het huwelijk