Veel oudere vriend

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Zouden er bepaalde problemen o.i.d. kunnen zijn als je vriend bijvoorbeeld vijftien jaar ouder is? De omgeving kijkt hier namelijk nog al vreemd tegenaan. Maar leeftijd hoeft toch geen rol te spelen in een relatie?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het valt zeker niet mee als een vriend of vriendin echt veel ouder is. Je schrijft niet hoe oud jezelf bent, maar ik vind het nog al wat verschil uitmaken als de één bijv. 18 is en de ander 33 of dat de één 30 is en de ander 45 jaar.

Dat is in beide gevallen dezelfde 15 jaar verschil, maar toch is de ene situatie anders dan de andere. De achttienjarige staat nog helemaal aan het begin van de volwassenwording en de ander die 33 jaar is, heeft al heel wat volwassen jaren achter de rug. Dat geeft toch een heel ongelijke start met alle gevolgen van dien. Dat is veel minder het geval in de tweede situatie.

Ik kan mij echt voorstellen dat ouders en mensen uit je omgeving dan ongerust zijn. Ben je als achttienjarige niet gewoon hotel de botel verliefd? Ik zou je in ieder geval willen adviseren heel erg rustig aan te doen zodat je weloverwogen een keuze kunt maken. Sla bij voorbaat adviezen uit je omgeving niet direct in de wind, die mensen houden veel van je en zijn misschien wel heel erg ongerust. Want het is nu eenmaal zo dat erg verliefde mensen heel domme dingen kunnen doen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschilverkering