Hij is verliefd op een ander

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een jongen die zeven jaar ouder is dan mij. Toch weet ik haast wel zeker dat hij verliefd is op een ander. Van buiten doe ik er erg onverschillig over, maar van binnen doet het mij pijn. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Het hem regelrecht vragen of hij verliefd is op een ander?

Antwoord

Je zou hem een briefje kunnen schrijven waarin je hem vertelt dat je hem sympathiek vindt en dat je best wel nader zou willen kennismaken. Daar is niets mis mee.

Het is anders zo moeilijk om misschien wel heel erg lang te moeten wachten om wat meer zekerheid te hebben. Een onzekerheid is vaak veel moeilijker om mee te leven dan een negatieve zekerheid. Krijg je geen bericht terug, dan weet je ook waar je aan toe bent. Trouwens ik vind het erg onbeleefd als men niet eens de moeite neemt om even terug te schrijven. Krijg je wel antwoord, dan zal uit dat antwoord blijken hoe hij er tegen aan kijkt.

Heel veel sterkte ermee.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid