Zwanger en gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Als een vrouw zwanger is, mag/kan ze dan nog gemeenschap hebben met haar man? Of kan dat niet tijdens zwangerschap i.v.m. nieuwe zaadcellen e.d.?

Antwoord

Jazeker wel, man en vrouw kunnen gewoon gemeenschap hebben met elkaar. Bij een dreigende miskraam of iets dergelijks zal de dokter soms het advies geven om tijdelijk geen gemeenschap te hebben. Ook op het laatst van de zwangerschap zie je dat het voor de meeste vrouwen bezwaarlijk is om gemeenschap te hebben.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijkzwanger