Vriendin zont topless

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over grenzen in een relatie. Ik heb een vriendin die topless ligt op het strand. Nou maakt me dat op zich niet zo veel uit (als ik er bij ben), maar waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat ze dat ook doet als ik er niet bij ben en dat ze zegt het ook te zullen blijven doen, ook al zou ik het er zo moeilijk mee hebben en het niet meer willen. Ik heb vroeger ook al zoiets meegemaakt met een vriendin die fotomodel werd en daar in allerlei sexy kleding voor andere mannen stond, ook al had ik het daar erg moeilijk mee. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Ik heb echt het idee dat alle meiden tegenwoordig zo zijn en dus probeer ik het maar goed te vinden, maar daar heb ik grote moeite mee. Mijn idee voor een goede relatie en eventueel een toekomstig huwelijk is toch dat de ander zulke dingen niet doet als de partner het daar moeilijk mee heeft.

Antwoord

Waarom denken vrouwen vaak dat ze alleen aantrekkelijk zijn als er een behoorlijke dosis seksualiteit van hen uitgaat? Bij mannen komen seksuele gedachten heel vaak op gang door wat er bij hen aan seksuele prikkels via de ogen binnen komt. Ik heb er als vrouw moeite mee als andere vrouwen daar op inspelen. God heeft het zo bedoeld dat seksualiteit iets is wat zich met name afspeelt binnen een relatie van twee mensen die veel van elkaar houden. Om die reden vind ik ook dat zeker een christen niet "topless on the beach" moet gaan. Borsten spelen nu eenmaal een belangrijke rol in het op gang komen van allerlei seksuele gedachten en gevoelens en ik vind echt dat vrouwen daar zorgvuldig mee moeten omgaan. Datzelfde geldt ook voor sexy kleding. Je vriendin denkt daar dus anders over. Maar als je samen een relatie hebt, dan wil je de ander niet onnodig pijn doen in zijn of haar gevoelens. De "regel" is toch zo dat je rekening wilt houden met diegene die wat seksualiteit betreft het "minst ver" is, dus zou je mogen verwachten dat je vriendin omdat ze zoveel van je houdt, je daar heel graag in wil tegemoet komen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

naaktverkering